VEELGESTELDE VRAGEN

Bij een zoektocht naar een nieuwe huurwoning komt een hoop kijken. Of je nu voor het eerst op kamers gaat of al vaker verhuisd bent, er zijn verschillende dingen waar je rekening mee moet houden. Door de jaren heen hebben we veel vragen gehad over onze service. De meest voorkomende vragen hebben we hier geplaatst en beantwoord. Staat jou vraag er niet tussen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!

In welke steden kan ik deKamerKampioen.nl gebruiken?

deKamerKampioen.nl werkt in heel Nederland. Dus je kunt je met een gerust hart inschrijven. Maar niet elke stad heeft veel woningen te huur staan, dus als je naar een plek verhuisd waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben, laat het ons dan weten. Dan kunnen wij extra ons best doen om ook daar alle woningen voor je te vinden.

Hoe lang duurt het om een kamer of studio te huren?

Misschien wel de meest gestelde vraag! Het antwoord is zeer afhankelijk van de omstandigheden. Veel van onze klanten vinden binnen een week een kamer, anderen doen er meer dan een maand over. Hoe beter je zoekopdracht past bij het aanbod op de markt, hoe sneller het lukt. De belangrijkste factoren die invloed hebben op hoelang het duurt om een kamer te vinden zijn: 1) Is je inkomen in lijn met de rest van je zoekopdracht 2) Hoe snel reageer je op de kamers en studio's die we hebben? 3) In hoeverre voldoe je aan de gestelde eisen van de verhuurder? 4) Hoe groot is je zoekgebied?

Waarom is deKamerKampioen.nl niet gratis?

Als het kon, dan zouden we deKamerKampioen.nl aan iedereen gratis aanbieden. Maar: wij werken heel hard om deKamerKampioen.nl optimaal te laten presteren, en jou alle beschikbare huurwoningen supersnel te laten zien. En de diensten die we hiervoor gebruiken kosten geld. Daar komt nog bij dat wij de rare gewoonte hebben om 3 keer per dag te eten en ook een dak boven ons hoofd willen zodat we je deze geweldige dienst kunnen blijven bieden. En trouwens, als het helemaal gratis zou zijn, dan zou iedereen deKamerKampioen.nl gebruiken, en dan is het grote voordeel dat je er als eerste bij bent ineens veel kleiner. Dus het is ook in je eigen belang dat we een kleine bijdrage vragen.

WAT VRAAG IK DEKAMERKAMPIOEN EN WAT DE VERHUURDER?

Heb je een vraag of wil je graag meer informatie over een bepaald onderwerp? Dan moet je vooral niet langer wachten. Wel is het verstandig om de vraag aan de juiste partij te stellen. We hebben hierbij een overzicht gemaakt van aan wie je bepaalde vragen kunt stellen.

Je kunt aan DEKAMERKAMPIOEN je vragen stellen over:

  • de werking van je account
  • het verwijderen van je account
  • het uitschrijven bij integerHuren

Je kunt contact met de verhuurder opnemen over:

  • de beschikbaarheid van een woning
  • het inplannen van een bezichtiging
  • de interesse in de woning
  • huureisen (bijv. inkomen)
  • de indeling van de woning
  • de ligging van de woning
  • andere vragen over de huurwoning
  • andere vragen over het huren

HOELANG DUURT HET VOOR IK EEN REACTIE KRIJG VAN DEKAMERKAMPIOEN?

Let op: onderstaande gaat niet over reacties op huurwoningen als verstuurd aan de verhuurder(s).

Stuur je ons via ons e-mailadres of het contactformulier een bericht, dan doen we ons best om binnen vijf werkdagen te reageren. Op vragen van Premium leden proberen we binnen één werkdag te reageren. We proberen een zo duidelijk en compleet mogelijk antwoord te geven, zodat je gelijk weet waar je staat.

Is je vraag algemeen, dan kun je ook een bericht sturen via Whatsapp. Let er wel op: we kunnen via deze kanalen geen account vragen beantwoorden. Gaat je vraag over je account, neem dan contact op via de e-mail of het contactformulier!

BIJ WIE KAN IK VRAGEN OVER BETALINGEN STELLEN?

De betalingen op dekamerkampioen.nl worden afgehandeld door het bedrijf Stichting Mollie Payments. Heb je een vraag over een betaling? Neem dan contact met ons op!

IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN, WAT NU?

Als je naar de inlogpagina gaat, dan staat daar een knop "Wachtwoord vergeten?". Via deze knop kun je een nieuw wachtwoord voor je account aanvragen. Je hoeft hier enkel je e-mailadres voor in te vullen. We sturen je dan automatisch een e-mail met een nieuw wachtwoord. Let op: mogelijk komt de e-mail met het nieuwe wachtwoord terecht in de map met ongewenste e-mails.

HOE VERANDER IK MIJN GEGEVENS?

Na ingelogd te hebben op je account kun je naar de pagina "Persoonlijk Profiel". Op deze pagina kun je je nieuwe persoonlijke gegevens aangeven. 

WERKT DEKAMERKAMPIOEN MET WACHTLIJSTEN OF LOTINGEN?

Nee, op deKamerKampioen is er geen sprake van een wachtlijst of een loting. Je kunt direct reageren op woningen en in contact treden met een verhuurder. De verhuurder kan vervolgens contact met je opnemen en nodigt je hopelijk uit voor een bezichtiging.

MIJN HUIS STAAT ZONDER TOESTEMMING OP DEKAMERKAMPIOEN, HOE KOMT DIT?

deKamerKampioen.nl heeft als doel het totale huurwoningaanbod van Nederland te tonen. Dagelijks halen we dit woningaanbod op vanaf de websites van makelaars. deKamerKampioen vindt het immers belangrijk dat haar woningzoekende op één centrale plek naar een droomwoning kan zoeken en niet via verschillende losse websites.

Inmiddels heeft een stijgende groep makelaars zichzelf aangesloten bij deKamerKampioen levert volledig automatisch het woningaanbod aan. Dit aanbod is naast de website van de makelaar ook volledig zichtbaar op deKamerKampioen.nl. Ook kan het zo zijn dat een makelaar geen toestemming geeft om het aanbod te tonen. Deze woningen kunnen we dan ook niet volledig maar slechts beperkt tonen. integerHuren heeft immers het recht (net als andere zoekmachines) om deze informatie te tonen. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat een woning beter gevonden kan worden met als resultaat: het sneller vinden van een passende huurder!

MIJN HUIS STAAT BEPERKT OP DEKAMERKAMPIOEN, HOE KOMT DIT?

Beschrijf de service die je wilt vermelden. Of voel je vrij om de inhoud aan te passen met de werkelijke informatie die je wilt schrijven.

HOE KAN IK ONJUISTHEDEN / FOUTEN IN EEN ADVERTENTIE DOORGEVEN?

Schrijf een beschrijving voor deze subkop of wijzig deze naar wens.

WAT KOST EEN PREMIUM ACCOUNT?

Voor het Premium Account betaal je per maand eenmalig 19,95. Het account wordt na verloop van tijd automatisch stopgezet en wordt dus niet maandelijks verlengd. 

HOE BETAAL IK VOOR MIJN PREMIUM ACCOUNT?

De betaling verloopt via iDeal. Betalingen worden verwerkt en afgehandeld door onze partner Stichting Mollie Payments.

WAT KAN IK MET HET PREMIUM ACCOUNT?

Met het Premium Account, kun je alle functionaliteiten gebruiken op deKamerKampioen. Een volledig overzicht vindt je hier. Enkele voorbeelden: je kunt alle advertenties bekijken en rechtstreeks, direct contact opnemen met de verhuurders. Ook kun je woning alerts ontvangen en zoeken zonder reclame. Daarnaast kun je alle kenmerken van een woning, alle foto's en relevante locatie details inzien.

Met het Premium Account heb je dus simpelweg meer mogelijkheden op het deKamerKampioen platform. De vergoeding die je betaalt, betaal je dus voor het gebruik van deze extra functionaliteiten. Het is niet zo dat we na betaling voor je bemiddelen. Ben je dringend op zoek naar een nieuwe huurwoning, neem dan direct een Premium Account bij deKamerKampioen zodat je jouw zoektocht naar een leuke woonruimte kunt starten!

WAT IS ER BELANGRIJK BIJ HET VERSTUREN VAN EEN REACTIE?

Eigenlijk zijn er een tweetal belangrijke punten, waar je op moet letten bij het contact met een verhuurder:

  1. Ontvang je een e-mail die in het Engels is, of waarin je vooruit moet betalen via Western Union of MoneyGram? Reageer dan niet! Maak nooit zonder het zien van de huurwoning geld over. Stuur een kopie van deze e-mail samen met de woningdetails zo spoedig mogelijk aan ons door.
  2. Stuur niet zomaar een kopie van je loonstrook, je bankrekeningnummer of je identiteitsbewijs op zonder dat je weet wie de verhuurder is en zonder dat je de huurwoning gezien hebt.